…
Jag vet inte hur nyttigt det är, men gott o dyrt
Köper lokalt tillverkad honung från Undrom.
tar en tesked och doppar i burken, äter den med valnötter.
Onödigt gott
Detta är en blogg, som helt ogenerat tar upp de stora frågorna i livet och världen, de stora känslorna inuti Tomas Tvivlaren (Jag) , och betraktelser från vardagen. Min utgångspunkt till all information som delges mig/oss medborgare, är att tvivla på den. Som min bortgångne hus-guru, Tage Danielsson så klokt fastslog: "Utan tvivel är man inte klok". Jag blev både lycklig och förvånad över att domän-namnet tomastvivlaren.se fanns ledigt, eftersom jag finner tvivel vara positivt och livsnödvändigt, ja och så heter jag ju Tomas. Den bibliske Tomas Tvivlaren har ju ett något mer negativ betydelse, eftersom all religion uppmanar till blind tro. Likväl som politik. Här kommer tvivlen hagla som spön i backen. Läs och tvivla!
…
Jag vet inte hur nyttigt det är, men gott o dyrt
Köper lokalt tillverkad honung från Undrom.
tar en tesked och doppar i burken, äter den med valnötter.
Onödigt gott

…
Hur ska man skriva något av essens ?
Hur ska jag kunna säga hur det är ?
Och för vem ska jag berätta det ?
Vem vill lyssna ?
Varför ska jag berätta något.
Jag har nästan slut på ord,
Och borde ha på snytpapper.
Utslagen av en förkylning, som många är så här års.
Och min är inte så jobbig än, bara feber orkeslöshet och snor än så länge.
Så länge jag slipper månadslång kräk-hosta, så går det an.
Förkylningen kom precis när jag var i mörkret,
och nästan fick en paus, tog ett steg tillbaks och behövde inte göra någonting annat än vila och kurera mig.
Det är som det är.
Världen ser ut som den gör,
otroligt vacker från solsidan,
mörk och inhuman från skuggsidan.
Människor runtomkring,
har sina liv, gör vad de orkar, kan och vill,
liksom jag gör vad jag orkar, kan och vill.
Man ska nog inte förvänta sig så mycket.
Jag vet egentligen ganska lite.
Alla vet vi egentligen ganska lie om omvärlden,
om vad andra människor tänker och känner.
Jag tänder värmeljus varje kväll i min fina tak-lykta.
Och dricker litervis med vatten och ingefärs-te.
Äter ganska bra mat, och så vidare, och så vidare
Jag har kommit lite längre med att djupandas bort oro.
Någon sa att:
”Det är i princip omöjligt att ha ångest medan man djupandas”
Jag tror på det.
Och jag intalar mig att det kommer bli bra igen.
Att jag är stark, och klok. Att jag klarat mig upp förut.
Stand by me, stand by me !
…
Undrar när TV kommer komma på att det går att göra TV utan utslagningsmomentet och konfliktmomentet.
Utan dessa blir det riktigt bra TV jag Lovar
…
Jag tycker det är rätt att Moderaten Delmon Haffo, får sparken för att kallat Srandhäll för Hora, så gör man inte.
Men samtidigt funderar jag över Ministerns ”skämt” ang som ska ha ifrågasatts mäns rösträtt. Det är bara att föreställa er hur rubrikerna lytt om en man skulle ifrågasatt kvinnlig rösträtt utifrån en individs uttalanden.
Chiquitita, tell me what’s wrong
You’re enchained by your own sorrow
In your eyes there is no hope for tomorrow
How I hate to see you like this
There is no way you can deny it
I can see that you’re oh so sad, so quiet
Chiquitita, tell me the truth
I’m a shoulder you can cry on
Your best friend, I’m the one you must rely on
You were always sure of yourself
Now I see you’ve broken a feather
I hope we can patch it up together
Chiquitita, you and I know
How the heartaches come and they go and the scars they’re leaving
You’ll be dancing once again and the pain will end
You will have no time for grieving
Chiquitita, you and I cry
But the sun is still in the sky and shining above you
Let me hear you sing once more like you did before
Sing a new song, Chiquitita
Try once more like you did before
Sing a new song, Chiquitita
So the walls came tumbling down
And your love’s a blown out candle
All is gone and it seems too hard to handle
Chiquitita, tell me the truth
There is no way you can deny it
I see that you’re oh so sad, so quiet
Chiquitita, you and I know
How the heartaches come and they go and the scars they’re leaving
You’ll be dancing once again and the pain will end
You will have no time for grieving
Chiquitita, you and I cry
But the sun is still in the sky and shining above you
Let me hear you sing once more like you did before
Sing a new song, Chiquitita
Try once more like you did before
Sing a new song, Chiquitita
Try once more like you did before
Sing a new song, Chiquitita
Songwriters: ANDERSSON, BENNY GORAN BROR / ULVAEUS, BJOERN K. / KUNZE, MICHAEL
…
….. bara så väldigt ensamt
…
Blev äppelsylt på hembakt bröd och Oboy
nu på kvällen. Hoppas på nån fotboll på TV,
Sen kanske lite korsord, egen-fotzonterapi,
Osså somnar jag senare till värmeljus,
och lite tidig trösterik julmusik.
…
Tack pappa,
för din humor,
för att du ofta hjälpte mig
när jag var pank
Och tack för härliga stugminnen,
tack för musiken
…
Ljus till mitt hjärta
Ljus till min själ
…p-p-p-please