Men va f-n är vi för sorts människor egentligen – Sollefteå sjukhus


Jag är tveksam till om Sverige som nation och svenska medborgare nånsin haft det bättre ställt när det kommer till materiell levnadsstandard. Och ÄNDÅ så VÄLJER VI ETT SAMHÄLLE där vi inte anses ha råd med vård ?????
Under mina snart 50 levnadsår, har jag aldrig hört om annat än nerdragningar inom vården, omsorgen och skolan…..

Ja men va fan är folk dum i huvudet ?
Varför fortsätter vi välja dessa politiker som skiiiiiter i dig och mig på ålderns höst, som anser att om man har mindre pengar ska man inte ha lika bra vård ??
Det är klart att det finns pengar, tror ni något annat är ni jävligt lurade. Men det är girighet, och makt hos politi8ker och näringsliv, och enkom girighet hos stora grupper löntagare och företagare som har satt oss i denna sits.

Tror folk på fullaste allvar att det inte finns pengar till sjukvård, i ett av världens rikaste länder ?

Dags att folk börjar ta ansvar vid röstlokalen nu, och rösta bort moderater och light-moderater (sossar) …och rösta in verklig solidaritet … eller så kan ni ju fortsätta RÖSTA bort sjukvården, och satsa på de som vill att bidragen skall riktas uppåt i samhället.

Ert val kära medborgare !!…ert val !!!

Utlandsresan i inlandet, och hysteriskt bra danskväll


Jag har varit utomlands idag, utan långa väntetider för resan o så.
Jag vandrade bland folkvimlet, möttes av en drös ”svenska turister”. Men även av Thailändskor, kineser, kurder och Etiopier. Helt fantastiskt, allt detta på min gata i stan. Fikade på Lilla caféet, och fick riktigt espresso. Sedan vandrar jag vidare mot Persien, eller Iran som det heter nu. Och får mitt hår klippt där på Klipp day. En ung kille som klipper väldigt bra, och trots att han har fulländade svenskkunskaper så snackar han inte ihjäl en… faktum är att han inte snackar alls. Han klipper noggrant och koncentrerat.

Jo idag var jag verkligen utomlands. Medan jag väntade tillsammans med 3 andra medelålders herrar, stod dörren till klipperiet lite på glänt. Bilarna tutade friskt och otåligt utanför, precis som om man vore i Rom. Samtidigt strömmade musik ur radion på frisersalongen, och en annan musik från gatan utanför, egentligen från Elon.
Det stod Palmer vid skyltfönstret, förvisso fejkpalmer, men ändå. och frisören själv var från Iran. Min moster ska åka utomlands nu i oktober, till Spanien. Jag förstår inte varför, vi har ju allt här, i vårt vackra Sollefteå, och detta i allra mest positiva bemärkelse.

Med nystädad lägenhet, nyduschad, nyklippt, och nyrakad, så åker jag på styrdans på klassiska Bollstabruk. Jag fick offra Rumänsk folkmusik för dansen. Och även om jag gillar folkmusik, så älskar jag dans. Och jag hade en fantastisk danskväll. En faaaantastisk kväll för kallvattendansare. Dvs oss som inte tankat västen full med bag-in-box eller öl. Det var gott om utrymme på dansgolvet och i princip BARA kanondanser. Tyvärr, paradoxalt nog innebär detta att det är gott om utrymme på dansgolvet, att det är för lite folk för arrangören. Men ändå … det var bara en toppenkväll. Hallon/chokladkaka och kaffe i pausen var underbart gott oxå.

Jag somnar lycklig ikväll. … ensam, men lycklig !
Och jag fattar ingenting om nånting förövrigt.

smiley

Rest in pieces, … ”dog” av honungsvatten


Uhum…. lite bananflugejakt så här på tidiga hösten. Dom jäklarna verkar ju bli allt mer köldtåliga. nystädat hemma. Efter den oerhört svåra manliga förkylning jag drabbats av, blev städningen eftersatt ordentligt. Ja det är åtminstone min story, och jag står för den lögn… eh den versionen.

Jo och under städningen hittade jag min nageltång, gamla mobilen, och en fribiljett till konsert på Hullsta, som jag gav bort nu på kvällningen. Jag hittade ”några” gruskorn, ”lite” damm, och en del smutstvätt också. Försöker vänja mig vid det nya tangentbordet till datorn oxå. Det blir ju så när man låter blommorna torka och vattnar tangentbordet istället (honungsvatten) Tangentbordet uppskattade inte detta tilltag, utan började bete sig labilt och oberäkneligt. Nja ska sanningen fram, så var bokstaven ”N” så nedsliten att det inte syntes nått tecken på den. Så den fick gå i pension då rå. Rest in pieces.

Men det var kul att se diskbänken igen oxå. Det var nå’n vecka sen.
Sopade och torkade golv. Jo osså spolade jag av mig själv på sluttampen, och bäddade rent. Och så fick blommorna vatten. Men först insåg jag med ens, när jag var på väg att vattna murgrönan, att den hängde ovanför mitt eklektiska piano. Och att det pianot kanske ogillar vatten lika mycket som det hädangångna tangentbordet. Så nu har murgrönan ny adress i rummet.

Och imorrn blir det dans på Bollsta… det kan ju oxå bli kul iofs.

Gonatt Ådalen… och resten tå värla

Ja men draaaa då för H-vete


Jag ögnar igenom Aftonbladet på artiklar och kommentarsfält, efter regeringens presenterade budget….

Det verkar vara hemskt synd om det rika Sverige, och mest synd om de rikaste, som får dra ett så tungt lass. De hotar åter igen med att dra utomlands. Men draaaa då för H-vete. Det gör ni ju ändå, för att bygga ett högre Mammons torn. Alla ni som är tokrika men inte vill betala skatt till det land som möjliggjort er utbildning er välfärd vård etc … draaaa , vi vill inte ha nå rika gnällspikar här i Sverige. Och alla ni som vill flytta till ett land som inte tar emot invandrare … draaa och lycka till med visumet i ett land som inte tar emot invandring. Nordkorea är ett av de länder som inte tar emot invandrare … något för de ”invandringspolitikskritiska” kanske?

Om det skulle vara så illa att de rika bär upp Sveriges ekonomi, och drar utomlands pga av att den starkaste måste bidra mer… ja då väljer jag hellre att ha ett något fattigare men mer jämställt samhälle. Men nu är det så att det är arbetarna som bär upp Sverige och fyller fickorna på de rika i Sverige, som sedan flyttar pengarna till skatteparadis.

Hade det varit så bedrövligt för de rika att bo och verka i Sverige hade de dragit för länge sen

Jäääävla rikemansgnäll e va re e !!!

Rapport till himlen – Nobless-choklad och ett glas Samarin


Hej far … jag saknar dig fortfarande. Och kommer före alltid så göra.
Jag går ofta omkring här nere på jorden och citerar dig, och alla vitsar du drog.
Berättar om när du gav mig mod att köra inne i Stockholms citytrafik. Hur du ”lurade” in mig till stan, och satt lugnt o tryggt bredvid medan stressade Stockholmare la sig på signalhornet, om det tog 2 tiondelar för lång tid. Du bara log o sa:

– ”låt dom tuta, ta den tid du behöver”

Jag sitter nu i min etta, med magen full av fruktyoghurt och nobless-choklad, vilket jag förmodligen får betala för senare i natt, i form av sura uppstötningar, eller i värsta fall ofrivillig akut ”idisslande”. Jo jag har tröstätit igen far. Det är inte så ofta, nån gång i månaden bara faktiskt. Men jag har Samarin hemma uti-fall-på-att.

Nu och då far, trots att jag har det så bra att jag borde skämmas, så krymper jag ihop till en liten ynklig självömkande rumpnisse inombords. Över nåt så trivialt som kärleken pappa, nåt så trivialt som kärleken. Och jag blir lika intensiv i min självömkan som jag och andra män kan bli vid en riktigt svårartad ”manlig förkylning” om inte värre. Sorry…. men jag är inte större än så.

Det finns så mycket fina människor far, så mycket vackra, goda, omtänksamma kvinnor i min omgivning. Men inte som är lediga, eller intresserade av en sån som mig.
Bara inom det närmsta danssällskapet finns obönhörligt vackra omtänksamma själar, i vackra skal, där godheten lyser igenom redan vackra fodral. Några är upptagna, några är inte intresserade, och nån enstaka passar nog inte ihop med mig. Och många har ju schyssta killar oxå, och barn så … så där vill man ju inte förstöra nåt, ens om jag kunde.
Ja det är väl mitt fel också antar jag. Om jag varit mer man, mer inkomstbaserad, mer produktionsenhet så kanske de hade haft nåt att luta sig mot …. ekonomisk och socialt… antar jag. Men jag tillåter mig älska även de upptagna på avstånd, om än obesvarat, utan att för den skull lägga an på dem… att älska kan ju inte vara fel… eller ?

Få förhållanden är så felfria och rosenröda som en självömkande gammal dansgud går och inbillar sig. De får ofta kämpa för kärleken inbillar jag mig. Men ändå … att vara tvåsam…. i mitt vardagsdrömmande… hmm wow, typ liksom. Hålla händer, äta ihop, bry sig om, bli omhändertagen. ….
vara saknad…. vara saknad… vara ……. saknad.

ha ha … precis nu när jag sitter och längtar efter mer, slumpar shuffle fram ”O sole mio” med Jonathan Antoine på Spotify. Vad är oddsen ?

Skulle allt bli bättre ? skulle allt fungera ? om jag liksom många andra fick uppleva kärlek igen ? … vet inte ,,, kanske inte. Men varenda cell i mig längtar ändå efter kärleken. Så fjollig är jag hörni. Men imorron har jag väl gaskat upp mig igen, satt på mig gladmasken, och agerar barmhärtig samarit igen, för att få känna nån slags själslig tillfredsställelse.

Och nu blev jag tvungen att hälla upp ett glas samarin.
Tror jag ska se på ”Love actually” igen… vilken ”Lip-särring” jag är far.

Styrdans – Nu säger jag gonatt till stjärnorna


Det är stjärnklart, när jag vandrar hem en kvart tidigare från dansen.
Jag blir alltid lika förundrad, när jag ställer mig mitt in natten och tittar mot stjärnorna. Jag finner ett lugn i mig när jag tittar upp mot dem. Hade jag inte riskerat att bli arresterad för förargelseväckande beteende, hade jag nu inatt, lagt mig på rygg, och tittat i timmar på stjärnorna. Fast jag kanske hade velat haft en filt, då jag nyss varit förkyld. Det är något helande för mig, som att bli en del av evigheten för en stund. Orubbliga, kan tyckas, har de sin plats på himlavalvet, när så mycket annat tycks så osäkert och föränderligt.

Jag var slut i kroppen, och tänkte att ”sista dansen” inte är nån magisk dans för Amorösa förhoppningar. Så jag lyssnade på kroppen som skrek: ”gå heeeem Gamm-gubbe”

Erika i Drifters levererade som vanligt på scenen, dansbandsvärldens egen Duracellkanin. Många favoritdanserskor till mig var på plats, så jag var danslycklig, även ikväll. Jag köpte fika för 130 kronor då jag haft turen att komma över fribiljett. Dansgolvet dominerades av ”promenaddansare” med zombieblick på den manlige styrande danskavaljeren, när de med vidöppna dansade rätt in i en, inklämd mellan tre promenad-dansar- par.

Nästa dans är till Highlights på Bollsta, nästa helg tror jag. Då ökar jag danspassionen ytterligare några procent. Och uthålligheten förbättras ytterligare 30 minuter. Och benen sprattlar än mer högfrekvent.

Nu säger jag gonatt till stjärnorna

”Jasså är det sååå det är (del1)


Jag vill bara reda ut några begrepp, och vanliga slagord/propagandauttryck, och rena falsarier som SD och dess svans, allt för ofta använder sig av, och på så sätt lura vanligt folk och väljare att tro på dem i deras anti-invandringskampanj.


”Man får ju inte tycka vad man vill i det här jävla landet”

Jo det får man ! Finns mig veterligen ingen som blivit förhindrad att uttrycka sin politiska åsikt i det här landet. Det HAR dock hänt förut, att vänsterpartister blivit åsiktsregistrerade i Sverige under en längre period, en skam för Sverige. Och det HAR hänt att man registrerat Romer, tom barn i Polisregistret.
______________________________________________________________

”Vi kan inte ta emot alla flyktingar som finns hit som PK-maffian vill”

Nej, det finns INGEN som hävdar att vi ska ta emot ALLA flyktingar … INGEN tycker så, så sluta använd det uttrycket !
_________________________________________________________________

Och angående ordet ”PK-maffian” som ofta används av SD-maffian, så är det ett högintressant uttryck, en bloggare vid namn ”silverponnyn” gjorde en så pass bra ”analys” på hur en sk politiskt korrekt maffia skulle kunna agera om man nu får tro de stackars åsiktsförtryckta Sverigedemokraterna. Och de har använt bilder från en tv-serie om den Amerikanska maffian:


Nej så går det ju inte till ”kära” SD och SD-svans… eller ?
_______________________________________________________________

Nästa uttryck:

”Snart kommer Sverige styras av Muslimer”

Ja vad ska man säga….. muslimerna i Sverige få ligga i då i sängkammaren. Ett tips då till Sverigedemokrater av ”Arisk, kristen” härkomst: hem och pippa ! Men kolla först så den du pippar är ”100 % svensk” i minst 4 generationer tillbaka. Och lycka till med det !
________________________________________________________________

”Vi har inte råd”

Här vill man ju bara citera Schyffert, så det gör jag:
________________________________________________________________

”Brottsligheten har ökat”

Under 2000-talet har antalet dömda för brott i samtliga kategorier legat
mellan 110 000 och 130 000, vilket är en minskning sedan 1970-talet då antalet dömda för brott låg omkring 300 000 per år trots att befolkningen var mindre.
(wikipedia)

Detta är bara några som används, jag får nog anledning att återkomma i ämnet.

”Määänn ja ää iiinte bitter”


Nepp, inget pöka denna som… eh år… eh decennium.
Fan jag måste kolla mig i skrevet o se om den e kvar, eller den rymt pga inaktivitet.
Jorå så ere när man inte är arbetsför, utan titel och utan status. That’s just the plain reality of it. 100 kvinnliga vänner, minst. ”Määänn ja ää iiinte bitter” Men dessa 100 kvinnliga vännerna försäkrar mig allihop om att det inte har nåt med saken att göra.
… att jag är ett ”klipp” !! Jo jävlar ja !!???

närå, de e lungt, pungen släpar i marken, och hjärtat förtvinat, ”Määänn ja ää iiinte bitter”. närmar mig halvseklet i ålder. Jag är en dansgud (har jag fått lära) jag ser bra ut (enligt många) Jag är trevlig och snäll( enligt de flesta) Jag är rolig och lättsam (enligt de flesta. Jag är musikalisk, duktig på fotografi, måla, rita, är bra på att lyssna, trösta. Jag kan laga mat, jag tvättar, städar….

undrar vilken koefficient som fattas ?smiley


…inte ?
Nä jag är nog ett ”klipp” jag ?!
Och jag har varit det i snart 7 år
”Määänn ja ää iiinte bitter”
heja mig !!smiley

Men Kjell, det är väl inget kränkande med att kalla din dotter för ”hora” ?


Chokladbollar är gott !

För vissa blir de tydligen inte lika goda om de inte får fortsätta att benämna dem med en nedsättande, rasistisk benämning.
smiley

Kjell Hedvall, socialdemokraternas ordförande i kommunstyrelsen i Lidköping säger bla:

Kjell – ”Att det ordet skulle vara mer kränkande än andra förstår jag inte, säger han till Aftonbladet”

Kjell ”Vi har väl för helvete aldrig haft slavar i Sverige. Dessutom är ordet
ett gammalt folklig benämning som överhuvudtaget inte har med rasism.
Akademiska dumhuvuden finns det gott om..”

Jag (Tomas Lundin från PK-maffian)
– Jo det har vi Kjell, om än inte i samma omfattning som den transatlantiska slavhandeln, även om Sverige var med och smidde järnen som fjättrade dessa slavar. Men även om du här brister i historiska kunskaper och vi ”akademiska dumhuvuden” INTE brister i det, så är det inte poängen. Poängen är att ordet använts i nedsättande syfte så länge att ordet förändrats till just nedsättande. Jo förlåt Kjell, för att du ska förstå det resonemanget från oss ”akademiska dumskallar” så krävs det ju förvisso att du förstår att språk, precis som samhällen, är under ständig förändring vare sig Kjell, vill det, eller förstår det.

Kjell – ”Nu ramlar det in repr för PK-maffian som inte kan läsa innantill eller
förstå det praktiska livet utan håller sig till det teoretiska godset”,

Oskar – Att ordet officiellt tagits bort och ersatts av ordet chokladboll tycker inte Kjell Hedvall spelar någon roll.

Kjell
” Jo men jag kan ju säga till en svart människa: Du är en jävla
chokladboll. Är inte det också kränkande? Det är ju hur man säger det
och hur man gör, säger han”

Oskar – Fast ingen har väl hittat på att ordet skulle vara kränkande?

Kjell Men återigen. I den efterföljande debatten så har ju jag blivit kränkt. Men jag går inte omkring och gråter för det.


Jag (Tomas Lundin från PK-maffian)
– Jo men det är ju det du gör, nu och här i media agerar du som en försmådd 5-åring över att du inte får säga chokladboll på ett mer nedsättande sätt.

Oskar – Du skriver att man använt ordet i ”PK-maffians syften”. Vad menar du med det?


Kjell
Man får inte tycka vad som helst. Allting ska vara fullständigt korrekt.

Oskar – När du skriver ”PK-maffia”, vad betyder det? Vem ingår där?

Kjell Ja, politisk korrekthet. Personer i samhället som anser sig vara utövare av sanningen.

Jag
(Tomas Lundin från PK-maffian)
– Och då undrar jag vem har förbjudit Kjell ? Och anser inte Kjell själv att han har rätt i det han tycker och säger ? Då är ju Kjell själv per sin egen definition ”PK-maffia” !
smiley

Oskar – Vad tror du Stefan Löfven tycker om det här? Tror du han använder ordet ”negerboll”?

Kjell Nej, det gör han naturligtvis inte.

Oskar – Tillhör han, Stefan Löven också PK-maffian?

Kjell Nej, han uttrycker sig ju inte på det viset. I förhållande till hans
ställning måste han ju naturligtvis vara mer försiktig. Han tillhör ju
inte extremvänstern eller andra extremister så nej, han är inte
PK-maffia. Han är en förnuftig människa.

Jag (Tomas Lundin från PK-maffian)
– Lite som att om man hatar folk som inte är svenskar sen flera generationer, men det går bra när de heter Zlatan, och spelar i ens favoritlag ?

Epilog

Jag (Tomas Lundin från PK-maffian)
Tycker Kjell även att det inte är kränkande om hans dotter eller andras kallas för ”Hora” i skolan ?

Ja men va fan Kjell !!!!… det är ju inget kränkande med det, det är ju bara ett yrke som funnits i alla tider, det kan väl inte va kränkande ?

smiley

Tanter på flakmoppe-flak


Utanför fönstret hör jag äntligen barnskratt igen när två svenska
jäntor, med Afrikanskt ursprung, i vackert afro-flätat hår, och mörk hy skrattar
intensivt, när de leker vid rutschbanan nedanför. Jag känner mig tvungen
att öppna fönstret, och supa in ljudet som Åkesson tycker klingar illa,
och surtanter på Djupön mår illa av, medan jag blommar inuti när jag
hör barnen leka och skratta.

Vilseleder min avundsjuka för mig själv

Och istället för att grotta ner mig i självömkan över att jag inte får dansa med Jeanette, Carola, Tunikan, Pia, Åsa, fröken Blom o alla dom andra dansgudinnorna på dansmaran i helgen, så dra jag upp smilbanden i väntan på tillfriskning. Och gör det genom att berätta lite om en supertant med skön style, medan solen går ned i väster, och lyser på några utdragna moln underifrån med guldkanter.

Resa till Kosterö och sin dotter

Nu i Augusti, skjutsade jag gammal uråldrig tant, dvs min moster Maggan, till tågstationen i Kramfors för vidare färd mot Kosterö, där hennes 60-åriga dotter Karin bor, och verkar. Så sent som i vintras låg tant och balanserade mellan sankte per och Djupön, då hon fick ett bråck på aorta, och var 20-30 minuter från att knacka på porten till St Per. Denna tant, hade förvisso blivit insläppt per omgående, ty hon har redan änglavingar, som bara godhjärtade ser. Men efter en blåljusfärd till Sundsvall, 5 timmars operation, och månader av tålmodig egenhändig rehabilitering, så är supertanten med i matchen igen, … och sooom hon är med.

Bad i kosterfjorden

När hon var På koster fick jag berättat för mig, badade hon i kosterfjorden, 83 år gammal, och simmade mot land tills knäna skrapade i botten, bland brännmaneter och tång. Sista biten till min kusin är det flak-moppe som gäller. Och där satt 83-årig tant med handväska, och röd liten resväska medan min kusin Karin gäääsa på för fullt ös.
Det var på det hela stora en trevlig upplevelse för tant.

Den fantastiska hemfärden

Och när det sedan bar av hemåt igen. Först med röd liten resväska på flakmoppe. Sedan båt över fjärden till Strömstad. Något försenad inser Karin att de är, och trampar plattan i mattan så diskret hon bara kunde för att inte skrämma gammal tant.

– ”Kör du om igen ” ?

… var det grövsta ifrågasättandet hon fick som chaufför.

När de väl kommer fram till Landvetter inser Karin att tanten bara har ett bokningsbesked, och måste ha biljett, vilket inte tant trodde man behövde. Så Karin pratade med biljettförsäljningen, som först trilskades och tyckte att Min super-moster skulle måsta vänta till nästa flyg

– ”Kommer inte på fråga, tanten ska med på det här flyget” !!!

Röt Karin

Bestämd dotter får vilja igenom

Till slut blev det som lätt uppretad Karin ville. Men nu var ju tiden lite knapp. Och dessutom blev tant Maggan tvungen att ta av sig skorna för koll vid nåt tillfälle. Jag vet inte om de var orolig för kemisk stridsföring i form av tå-bira. Men tant utsöndrar överhuvud taget inga sådana odörer. Det är ju en proper fin dam det där ser ni.
Däremot skulle hon till en början inte få ha med sig sina stickor, eftersom de räknas som vapen. Ja jag ser ju framför mig hur uråldrig 83-årig korsordslösande, syltkokande, brödbakande tant jagar runt på flygplatsen i ultrarapid och hotar folk med sticknålar i en snigels fart.

Bråttom, bråttom

Nu försökte Karin, dottern tuta i supertanten att det var lite bråttom till gaten och flygplanet. Så en ung flygvärdinna kutade iväg med mosters lilla röda resväska. Men moster lunkade oberört på i samma takt som innan och efter.

Själv, medan allt detta skedde förberedde jag mig på att med mosters egen bil, i egenskap av ”privatchaufför” köra till Midlanda och hämta tillbaka tant. Under tiden hon varit borta har hon med jämna mellanrum skickat sms om att jag (En snart 50-årig händig, halv-huslig man) äter middag ordentligt.

Midlanda och hjälpsam flypersonal

Jag kommer fram till Midlanda, och är jättestolt över att jag klarar av den högteknologiska prestationen att parkera bilen, på parkeringsplats med bom, och kortautomat, som betalas när man åker ut därifrån. Tidsmässigt kommer jag alldeles lämpligt, eftersom jag ser taxichaufförerna ställt sig vid utgången med diverse societetsnamn på sina whiteboard-skyltar.

Sakta kommer de en efter en, jag förväntar mig att min Moster ska komma bland de sista. Och det stämde. Till slut kommer en rar liten tant släpandes på en röd liten resväska i hand ut genom dörrarna. Omgärdad av en flygkapten, och en vacker ung flygvärdinna i högklackat, som båda två ser helt förstörda ut i anletsdragen. De hade nämligen båda två försökt få hjälpa den gamla damen med resväskan. Men moster hade helt utan vidare tanke på det hela vänligt avvisat hjälpen med orden

– ”Tack det går bra”

Och släpat ner resväskan ner för trapporna, så den slamrade rätt bra.

– Jaha och här kommer en tant assisterad av flygpersonal ser jag

sa jag lite hurtigt och tog väskan av henne, eftersom jag utgick från att de hjälpt henne hela vägen från flyget

– Nej hon vill inte ha nån hjälp

sa mannen olyckligt. över att inte ha fått hjälpa min moster.

Sedan sa jag till maggan som tyckte att det inte var nån big deal, att även om du KLARAR av att dra väskan själv ner för trappor kan du väl som 83-årig tant unna dig lyxen att låta nån ta väskan åt dig.

– Ja … men det gick ju bra,

sa hon helt oberörd. Och sedan berättade hon om flakmoppar och brännmaneter medan jag agerade ”privatchaufför” mellan Midlanda och Sollefteå.

smiley
Nu i Oktober drar min moster och hennes lika gamla själsliga syster från Östhammar till Spanien, trots ålderskrämpor och sjukdomar… you just gotta love them don’t ya ?