Kunnat sluta i ofrivillig crossdressing

….
Hur sammanfatta denna dag då, innan yga mine gå i kors ?

Till en början måste jag säga att jag är riktigt nöjd med min energibudget idag, dvs kroppsenergiförbrukning, intag av vätska, föda samt utsättande av min kropp för värme.
Vätskeersättning, vatten, smothies, salt kall mat, 3 st svalkande bad under dagen, varav två under danskvällen. 2 st duschningar, fötterna i svalt vatten under eftermiddagen. Jag hade full energi under danskvällen, på en av årets varmaste dagar.
MVG på ”energibudgeten” för min kropp idag 😉

Dans vid Gussjönoret till Sannex. 32 grader varmt när vi far iväg. 317 inlösta, och en magisk sommarkväll i annalkande. På förmiddagen, innan både dans och första badet, ber jag att få tvätta ett par shorts hos moster, att ha på vid dansen. Och för att inte tvätta en tom maskin, så ber hon mig ta med lite mer tvätt, sagt och gjort. Behöver jag säga att tvätten torkade fort på hennes balkong ?

Planen var att mellanlanda på Långsele camping för ett första bad. Och planen gick i lås. Bara det att jag hade tagit med, Solglasögon, 3 par badshorts, extra kalsonger, extra strumpor, dansskor, handduk, danslinnen, ja tom badfilt… men tror ni jag kom ihåg de nytvättade shortsen ?
smiley

Normalt tillhör inte Sannex som band ett favoritband till mig. Men sångaren var så himla snäll med ett gäng unga tjejer som satt mestadels vid scenen, 9-12 år gamla skulle jag tro. Han satte sig på scenkanten med dem, medan han sjöng, och de måste ju ha älskat honom. Snacka om att han han värvat framtida styrdansare, väckt intresset, bra jobbat!

Det var ca 40 st som hoppade i spat i pausen. Det låg högar av kläder lite varstans, några hoppade direkt i, med danskläderna. Och lite halvmörkt ute var det, och jag som har lite halvtaskig syn utan glasögon, hade nog med lite otur kunnat lämnar badplatsen som ligger alldeles intill logen, med mamelucker och kortklänning på mig. Då har jag ju fått lägga om hela andra halvan av danskvällen till att följa istället för att föra …. sicken tur jag hade.

nä nu kommer jag inte längre, yga gå i kors nu natt natt Norrland !

Tiggare i slips och Armani – Lögner som är bra, dom är en hemlighet

….
”Lögner som är bra, dom är en hemlighet” skaldade Joakim Tåström i en av sina musikaliska alster. Ja visst är det så.

Större delen av svenska folket blev lurade och skrämda in i Europeiska Monetära Unionen, under diverse hot från politiker och företagare om landsflykt, vid ett eventuellt ”nej”. Lögner bestod i både hoten om att flytta utomlands med pengar och företag, samt vad som skulle ske med matpriser och dylikt, om vi inte gick med.

En otroligt tung medial skrämselkampanj ang ”allvaret” i svininfluensan, och pandemiförklaringen, av en sjukdom som inte är i närheten av antalet dödsfall som den vanliga årliga influensan. Allt visade sig vara båg och bluff. Läkemedelsföretag fick sälja oprövad medicin för miljoner, med en klausul om ansvarsfrihet vid biverkningar och eventuella dödsfall av det oprövade vaccinet. Man lovade ju givetvis utredning efteråt om det kan ha lett till biverkningar eller dödsfall…är det NÅGON som läst om någon sådan utredning i efterhand ?… om det skulle vara det, så ifrågasätter jag vem som gjort utredningen, om de har ekonomiska förbindelser med de som tjänar pengar på vaccinet, som bevisligen försett många ungdomar med narkolepsi.

En svensk borgerlig regering lurade ett helt folk om ”det utbredda bidragsfusket”
Skapade ett angivarsamhälle som vi fortfarande lever under. Det finns hur många exempel som helst.

Vilka är tiggarna ?

Det senaste i raden om hur kapitalismen lurat folken att blir fullblodsegoister i tron att fattiga människor är onda och lata, är debatten kring tiggare, och tiggeri. Här har vi blivit lurade att tro, att det ligger organiserade brottsliga ligor bakom tiggarna, som använder utsatta människors situation för egen vinning, som prostituerade, fast utan försäljning av sex. Finns det människor som är så cyniska och omänskliga att de kan göra så ? Ja visst finns det Men frågan är om det görs, och i så fall i vilken utsträckning ? Är det som med det ”utbredda sjukförsäkringsfusket” som Reinfeldt ljög sig till regeringssdtällning ? ….0,04 % bestod det ”utbredda fusket” av.

Samtidigt som vi besvärat går förbi tiggaren utanför matbutiken i tron om att de är simpla brottslingar, så lever vi i ett kapitalistiskt system, som inte bara tillåter, utan även glorifierar ett beteende långt värre än tiggeri för att försörja sin familj, nämligen hur chefer för VÄLGÖRENHETS-organisationer, TAR en stor del av det du eventuellt ger till dessa organisationer. Många har över miljonen i årslön….

… men det är tiggaren utanför mataffären vi misstänkliggör och går förbi ???

Är inte egentligen dessa chefer de största bovarna, de största tiggarna ? Är inte vårt ”kära kungahus” en form av tiggeri, där en uppfödd med silversked med jämna mellanrum går ut i media och beklagar sig om att 140.000.000 i apanage, är för lite, och ber regeringen om mer av folkets pengar ?

Det är nåt för de som vill förbjuda tiggeri, att fundera över.

Människor jag älskar


Människor jag älskar, vandrar förbi, ser jag en glimt av.
Dimman som döljer det jag inte orkar se, är en tillfällig vän.
Ofta är det en enslig stig, även om ljuset når fram.
Livet är underbart, innan det tar slut, kärleken är förklädd.

Vi som inte fick kärlekens språk,
älskar mer passionerat än de som pratar flytande.
Jag som är en ”verkställande ängel”, och en trasig fågel.
Min sång är dyster, och mina ord är vackra,
Och jag är lycklig och förtvivlad.

Jag fortsätter vandra, en fot framför den andra.
Kanske möter jag hoppet på vägen, kanske möter jag tron,
eller kanske till och med …..

Stod att läsa i mosters trappuppgång

….
Idag läste jag i Mosters trappuppgång, en lapp. Där stod det att läsa att:

”naturligtvis är fotbollsspelande mot väggar och fönster förbjudet, och polis kallas in om så görs”

Det är inte att undra på om vissa barn far illa, och vissa blir rebelliska, och andra dum i huvudet som vuxna, när dagens vuxenvärld ger dessa budskap. För ett tag sedan tog fastighetsbyrån bort målen och staketet från dåvarande fotbollsplan, och förbjöd ungarna att spela fotboll på kvarvarande gräsplan. Detta pga av att nån enstaka hyresgäst klagat …..

På vaddå ?????

Glada barn som rör på sig ????

Var det nu så svårt för de nötter som klagade på fotbollsspelandet, och de nötter som kom på att de skulle ta bort fotbollsplanen, att det skulle spelas fotboll på gårdarna istället ???

I sådana fall har de förbrukat sin rätt att kalla sig för vuxna förebilder, samt diskvalificerat sig själva som en bra och sund hyresvärd.

Maken till dumhet får man leta efter.

Små ögonblick av lycka


Jag och min vän Rooney på Lilla cafet i Sollefteå brukar fråga varandra: ”hur många procent idag?” Det är en utveckling av en protest mot den ganska vanliga frågeställningen: ”Är allt bra?”. Nej det är i princip aldrig, som ALLT är bra, men det är likaledes så att det är i princip aldrig så heller att allt är dåligt.

Således har vi utvecklat en procentsystem, hur många procent man mår, typ, liksom.
Ett tag i vintras var jag inge vidare uppåt, och låg på 4-5 %. Nu sedan i våras, har jag konstant legat över 50% och oftast på 80-90%. Och sedan beror det lite på hur mycket man har i ”buffert” så att säga, man tål mer, om man har ”buffert”. Just nu är det några saker som tar energi av mig, först och främst, söndertuggad tand (1300kr) tropikvärme, i kombination med gräspollenallergi, och troligtvis nåt förkylningsliknande, samt en hel del saker jag hjälper till med. Men ändå ligger jag nog över 65%, upp till 90% typ.

Anledningar ?

* När jag allt som oftast, på dansgolvet, är rätt eftertraktad nu för tiden, och blir uppbjuden av både klassiska dansgudinnor, och nya bubblare, som mycket väl kan ta sig in på klassikerlistan. Och detta vid en mellannorrländsk liten dansloge, vid en sjö, när solen går ner över en blank vattenspegel.

* När en sagolikt vacker och jordnära norsk tandsköterska, med azurblå ögon ler och småpratar på smått exotiskt Trøndelagmål, medan bedövningen ska tillta, på ett sätt som får en ung Liv Ullman att se stel och okarismatisk ut.

* Och sist….och faktiskt ”minst”, när jag går genom parken på trollskoj, då små trollungar kommer och kastar sig i min famn. Först Solin, Lyann och Esrin, sedan Sam och en liten till, vars namn jag inte minns, som oxå hemskt gärna ville ”flyga upp i luften”.
Sådana stunder finns det rätt lite att klaga på, och mitt hjärta har fått påfyllning för minst en vecka framåt.

Och om Rooney hade frågat ”hur många % ?” just precisa i det ögonblicket, de små kastar sig i famn på mej, så är det helt klart 100%, lyckligare än så blir jag aldrig tror jag. Möjligtvis då när jag får hjälpa andra människor, och nå fram till deras själ.

Hur förklarar Kristemokraterna det för Jesus?


http://www.expressen.se/debatt/nytt-miljonprogram-det-sista-som-behovs/
…..

Man får mer och mer känslan att borgerliga politiker i synnerhet lever på en annan planet. Och med borgerliga menar jag i synnerhet M, KD, C SD och FP… men även delar av högerinriktad socialdemokrati.

Att hon, Sara Skyttedal, KDU kritiserar ett nytt ”miljonprogram” för bostadspolitiken , skulle man ju kunna tycka vore rimligt, ända tills man läser om varför hon är emot att bygga fler bostäder, och hur hon ser på människor. Och den synen ”kära” Sara är allt annat än vad din kära Jesus skulle förespråka. Ur den aspekten är Kristdemokraterna det märkligaste och mest motsägelsefulla partiet i riksdagen, om man ser till vad det ursprungliga kristna budskapet innebär, och vad de faktiskt förespråkar för politik.

Kristdemokrater är sällan generösa mot sämre lottade, i sin politik, vilket får en att fundera om det är så även privat. Ofta hör synen på politik ihop med hur man beter sig mot människor är privat, är min erfarenhet. Ibland kan jag tycka att just de som kallar sig kristna, lever minst efter Jesus ord och leverne.

Det finns ett antal meningar i hennes snedvridna inlägg i debatten, som visar på hennes påvra människosyn, som hade fått Jesus, om han levt ibland os idag, att ånyo bränna ner det tempel de rika kristna byggt för sin egen ära och rikedom.

– ”Otryggheten och utsattheten som det innebar att leva i ett
miljonprogramsområde var det som gjorde att jag sedan många år drömt om att
flytta
. Jag lämnade för att jag, inte någon annan, skulle definiera min framtid.

Den ”otrygghet” som Sara här pratar om, och den ekonomiska segregationen, vilken är starkt förknippad med den mellan De svenska invandrare som bott här i generationer sen urminnes tider och de som relativt nyligt anlänt på svensk mark. För i ärlighetens namn, med nuvarande definition på ordet ”invandrare” så kan vi alla räkna oss som detta, med nån generation mer i Sverige bara. Min definition är som bekant, att det inte finns några invandrare, ej heller svenskar, utan bara människor. Men Sara … ingen definierar din framtid för att man bygger bostäder som alla har råd att bo i, och att du väljer att fly, visar även på din syn på samhället, att du accepterar orättvisorna, så länge du har en möjlighet att skapa rikedom och gott liv åt dig själv.

– ”Jag är stolt över att vara med i ett parti som
vill bygga bort utanförskapet – inte bygga nytt utanförskap.”

Nu hjälper det ju inte Sara att påpeka saker som inte är sant, när du står för en politik som ökad klasskillnaderna snabbast i Europa under er tid i regeringsposition.

– ”Vi kristdemokrater ser att lösningen på bostadssituationen är att bygga på
ett sätt som gör att boendeformerna finns blandade i samma områden.”

Eller oxå kan du bidra till en politik med hyresrätter som gör att alla har råd att bo, dvs tvärtemot hur ni agerat. Borgare lever allt som oftast i en verklighet som exkluderar dem från den verklighet de påstår sig vilja påverka. Lite grann i likhet med Anne Wibble, som ville att varje svensk skulle ha en årslön på banken.

– ”Ett exempel på hur vi har fått en större mångfald i områden vars
upplåtelseformer tidigare var helt segregerade är att ge även människor i
förorten möjlighet att äga sin bostad.”

Ja dom som har råd då vill säga ? smiley

– ”En av de viktigaste åtgärderna för att minska segregationen är att göra det säkert att bo i
miljonprogrammen. En åtgärd som vänstern motarbetar. Det finns en avgrundsdjup
skillnad i synen på brottsligheten mellan oss som hade den närvarande runt
husknuten och socialdemokratiska företrädare
. När jag menade att vi behövde fler poliser utmålades dessa av vänstern
som onda

Ja det får man hoppas att det finns tillräckligt många som motsäger sig polisstaten som lösning på sociala problem, och segregation. Vänstern har alltid velat förebygga problematik genom solidaritet och bekämpning av utanförskap, högern har skapat det utanförskap som de med större poliskår vill skydda ”de sina” mot… de rättfärdiga kapitalisterna som vill ha gräddfil och räkmackor.

– ”Den kanske allra största boven i utanförskapsdramat är de låga förväntningarna och det
monotona budskapen om högre bidrag som enda räddning. Det befäster bilden om
hopplöshet som tyvärr är alldeles för vanlig mentalitet i dessa områden

Här
visar återigen den sk kristdemokraten, att hon har en skev verklighetsbild,
både om hur samhället idag fungerar, men förvånansvärt nog, mest okunskap i hur
kapitalism i renodlad form fungerar. För det första beskriver hon vänsterpolitik helt felaktigt, naturligtvis gör hon det helt medvetet oxå. Om hon inte skulle vilja ha det hon med en lätt föraktfull ton kallar för ”bidrag”, så skulle detta i praktiken innebära svält och bostadslöshet i värre omfattning än i USA. Hur förklarar du det för Jesus ? Sara kan väl ändå vara ärlig och säga att det är en utslagningspolitik de faktisk förespråkar och aktivt med politiska förslag driver.

Höga ingångslöner, turordningsreglerna i Las och en misslyckad skola
försvårar för människor att ändra sin livssituation och skapa sig en plattform
i samhället

Här skulle man nästan kunna tänka att hon har en poäng, om det inte hade varit för att detta från deras synvinkel gynnar ökade klasskillnader, vilket i en dold agenda är deras primära mål. Det enda man kan säga är att en som jobbat länge på en arbetsplats bör ha bättre betalt än en färsking. Detta skall dock inte utnyttjas som görs av borgerligheten till att skapa en låglönemarknad, och kunna importera billig arbetskraft, samt utnyttja ungdomar.

Jag är rätt övertygad att om deras Jesus skulle fått nys om denna sk kristna politik, skulle han ånyo riva templet och bygga upp det på tre dagar .. igen, eller hur det nu var.

Sommar, regn, dans och små solstrålar

….och dagarna tillika sommaren rusar fram med en rasande fart.

Sommardanser gläder kroppen, och sätter ett stort smile på mitt ansikte. I övrigt ägnar jag stora delar av min tillvaro med att hjälpa andra människor på olika sätt. Få saker ger mig så mycket sinnesro och värde, som att ge av mig själv, och hjälpa människor som är goda föredömen, samt i behov av min hjälp. När dessutom lilla Solin på Lilla caféet skiner upp som hennes namn förpliktigar, vid mitt anländande för en espresso macchiato och en strass, då är livet gott. Ibland vid ett fåtal tillfällen har jag numera även valt bort andras önskemål/krav och de facto ägnat mig åt något jag själv vill, tex dans.

Sommaren och vädret så här långt har varit underbar om ni frågar mig. Jag välkomnade öppenhjärtigt den åskskur som idag välsignade oss med det så livsviktiga vattnet vi är helt beroende av… vilket många glömmer när de ”recenserar” semestervädret. Allt det vackra gröna vi har runt om oss på sommaren, skulle ej vara grönt och vackert utan regn. Men det är faktiskt viktigare än så, utan regn skulle vi till slut inte ha vatten att dricka och grödor att äta. Ja högsommarvärmen kring 30 grader har än så länge uteblivit… och jag tror mig ha förstått att det är den alla längtar efter. Det märkliga är att när den efterlängtade värmen kommer tillbringar semestersvensken tiden med att gnälla på att det – ja just det – ”är för varmt ”
smiley

Min vän Konstnärinnan har min förståelse ang vädret, blogginlägget till trots.

Inkomster och utgifter – i flytande format


Jag och min vän Göran spatserar i godan ro, i stadens kvarter och på dess gator… eh f’låt menar i singularis, stadens gata. Vi nyttjar stadens centrala urinoar vid två tillfällen, och tvingas även göra en ”nödlandning” på toan på Risön.
Det är alldeles som personalen i kroppen, inte då Magnus Härenstams: ”verkmästarn i magen” utan de lite längre ut i systemet, själva slutstationen på matresan i kroppen…. det är alldeles som om de är omplacerade från nån vattenkraftverk, alternativt bäver från bäverhydda.

De fördämmer och fördämmer, och rätt vad det är så måste man tömma slangen tre ggr på en timme.

– ”Hallå… nu släpper vi på igen !!!… han dricker ju vätska som en uttorkad Gnu”

– ”Okej … vi larmar hjärnan då, så gubben hinner fram i tid !!!”
smiley

Nåja, när de värsta behovsprövningarna stillat sig, så kan man ju börja fylla på igen, och stänga ”dammluckorna”. En kopp kaffe skulle ju va gott tänker man, trots inträdet i prostataåldern. Så vi knatar i lite lätt ofärdig gångstil, in på café Mong… eller … Mango kanske det hette. införskaffar oss en kopp kaffe och kaka till. Och sedan sätter vi oss ned och sätter upp vår alldeles privata teater med biostuk. Vi visualiserar nämligen, tillika artikulerar, och illustrerar våra samtal och tankegångar, och våra samtal liknar ofta teatraliska revyer.

Mitt under våra djupt genomtänkta dialoger, börjar en unge hysteriskt skrika, på gatan nedanför den balkong vi sitter på vid Mango café. Föräldern ser ut att försöka resonera med ungen. Ja men hallå eller ??!!… resonera med ett hysteriskt barn har aldrig gått. Det är ungefär som med byns mer och mindre alkoholiserade, eller alla rättfärdiga helgfyllon (vilket inkluderar en större andel av befolkningen)… under fyllan är det ingen större ide att resonera med dem, och under barns hysteriutbrott funkar det heller inge bra. Ta bort ungen från det offentliga rummet, låt hysterin lägga sig, och SEDAN resonera om det behövs. Förstår dom inte att det kan sitta prostatagubbar på en balkong ovan, och nära på kissa på sig av det ovälkomna ljudet deras hysteriska unge frambringar? Nu ligger ju apoteket bara en våning ner, om vi skulle behöva vuxenblöjor, men då kan det ju redan vara försent. Och inte regnade det just då, så man hade kunnat skylla på regnet för de potentiellt framtida nedskvätta byxorna. Nåja det gick bra den här gången, och ungen tystnade efter tjugo minuter.

Men precis då ungen tystnade satte dragspelaren nedanför igång igen…
Är det harmoni och idyll det ? .. nä tyche int dä ja’nte !
Men så småningom har vi gruffat färdigt likt Statler och Waldorf på balkongen i the muppet show, och drar vidare, bjuder en av stadens småföretagare på kaffe och fralla inköpta på det lilla cafét.

Förvandlingen av människor, när de blir sommargolfare.

Motoriken

På golfen, där majoriteten är nyktra, oftast i alla fall, upphör en hel del basala motorikfunktioner när de kommer innanför grindarna på golfen. De flesta klara inte längre att stå för egen kraft, utan hänger på hyrd klubba, med följden att gummihandtaget går sönder och glider ner på järnskaftet. Och förmodligen är det samma kategori, som sedan klagar över att klubban inte är hel, nästa gång de hyr klubba och golfvarv.

Andra är troligen paniskt rädda för småkryp eller något, då de väljer att stå och balansera på klubbladet, vilket gör att gummit på klubban lossnar, och även detta upprör sedan kunder, när klubborna är trasiga. Samma kategori människor, med markskräck, står ofta och balanserar på sargen till golfbanorna, så gulfärgen nöts bort i förtid.

Den plötsligt och akut trytande personliga ekonomin

En annan fascinerande företeelse som kan anknytas till just bangolf, – eller minigolf, som många med all rätt föredrar att kalla det för – är att i sekunden de kliver innanför grindarna på golfanläggningen, får de helt plötsligt så dålig personlig ekonomi, att de ”tvingas” ta till diverse, enligt min mening självförnedrande åtgärder. Tonårsflickor som tror att de får spela gratis om de blinkar tindrande med ögonen, putar ut med A-kupebrösten, och säger med den lenaste rösten:

– ”Snäääääälla”.

Varpå jag korthugget och kallt svarar:

– ”Nej!!!”

och får svaret:

– FY FAAN VA DU E TASKIG !!!!

…drar igen jackan för brösten, får taggtrådsröst, och svarta bitchiga ögon.
smiley

Familjefäder, och familjemödrar som vill ha grupprabatt när de kommer till kassan, trots att de sitter på bilar i halvmiljonklassen, husbil, husvagnar i långtradarlängd.
Pensionärer som anser att de ska helst få betalt för att de spelar. Vuxna människor som år efter år ser på prislistan och kallar sig ungdom, alternativt pensionär, för att komma billigare undan. Ungdomar , som när jag frågar hur gamla de är, tittar på prislistan med ett lååååångt:

– ”ehhhhh”

Som om det stod på prislistan hur gamla de är ?

Den mest självförnedrande formen av snik

Men den mest underhållande och självförnedrande proceduren på en minigolfanläggning, torde ändå vara den när vuxna människor försöker snika sig till att få spela 5 st på en klubba. Det är så fantastiskt underhållande att se dem när de kommer. En eller två st ställer sig i bakgrunden, och tror på något sätt att jag inte ska se dem, skickar fram den tredje personen, som säger:

– Ja en klubba då

Och kastar då och då blickar mot de två ”osynliga” medspelarna. De två andra går i cirklar, tittar upp mot himlen, går undan ut ur mitt synfält när jag tittar frågande på dem. Sen går den betalande in på anläggningen, och de två ”osynliga” försöker smita förbi en stund efteråt, i tron att jag inte skall se dem. De står vid bana ett och tittar oroligt omkring sig i ca fem minuter, då knallar det in ytterligare två personer och ansluter till gänget, och de försöker se till så att den betalande är den som slår, när jag tittar ut över anläggningen. Sedan går de och har dåligt samvete, och skruvar på sig, tittar sig oroligt omkring, och tittar upp i himlen i ca en timme.

Numer, om det är en sådan uppenbar ”bluff, att fyra försöker spela gratis, och en betalar, säger jag naturligtvis till dem att de måste betala…. när de spelat ett par tre banor. Jag vill ju se dem skruva på sig en stund och titta upp mot himlen.
Men när det inte är lika tydligt, om de är tre betalande, och en fjärde kommer in på ett bananskal, så brukar jag nöja mig med att ställa mig på verandan eller gå ut på anläggningen, och helt enkelt titta på dem utan att säga till. Och de tittar gång på gång tillbaks oroligt, surt, och skyldigt… hela varvet. Och när de tre lämnar tillbaka klubborna och den fjärde försöker göra sig osynlig på väg ut, frågar jag med ett leende på läpparna, om de haft kul… 😉
smiley
Fyra gratis på badhuset ?

Ja men hallå nå’n !

Jag ser det framför mig, i min lilla hjärn-bio, hur människor går på badhuset, en går fram och betalar, och fyra st försöker göra sig osynliga, smygandes lite hukandes förbi kassörskan och hoppas att de inte ska se dem. En av dem hyr ett par badbyxor, och de andra fyra turas om att gå in och ut och låna dessa badbyxor. Sker inte … eller hur, absurd tanke på ett badhus ? .. JA ” … på en bangolfanläggning ??? hmmmm

Eller fem st som tänker gå på bio, en betalar, och fyra st förvandlas till hukande pygméer, med flackande skyldig blick, och hoppas kunna se på bio på en biljett.

Unga testosteron-bangolfare

Om tonårstjejerna försöker styra sin omgivning med tindrande ögonblinkningar, och utputande bröst i för liten topp, så är killarna lustiga på ett annat vis.
Det fullkomligt dryper testosteronutsöndring av många killar mellan 15-30. De kommer in på anläggningen, och här handlar det oftast inte om att komma undan billigt… här är det viktigt tom att visa att man har pengar. Det bästa är om de kan slänga fram femhundringar. Att betala med mynt, är inte att tänka på för en testosterondrypande ung homo-sapienshane. Ett drygt hånflin är obligatoriskt, om de kommer i gäng. Samtliga försöker så gott de kan ge intryck av att de egentligen är för tuffa för att spela minigolf. Det haglar av gliringar, och konkurrensanda mellan dem, redan vid inträdet. Alla skrattar så manligt de baa kan, kontrar och försöker se oberörd ut. Det är nämligen så, överlag, att i Sverige, och kanske i synnerhet Norrland, är det ett måste, att se oberörd ut om man skall kunna för evigt räkna sig till de manliga. Om du skrattar öppet, eller på något sätt bjuder på dig själv, riskerar du av ”tuffingarna” betraktas som tönt eller homosexuell…. och gud förbjude. Men det finns säkert nå’n präst som kan bota det (ironi).

När de unga utmanarna till Alfarollen sedan kommer ut på anläggningen, så kommer oftast en kommentar som ingen i gänget vågar ifrågasätta, för att även ett sådant ifrågasättande av spelformen, skulle kunna rubba deras testosteron-image.

– Vi spelar väl på svåra hinder va ?

Hälften av dem kanske inser dilemmat, och innerst inne vet att de inte är några stjärnor på precisionssporter, men testosteron-koden förbjuder dem att opponera sig.
Till en början har dessa unga herrar ett dilemma i att i vaket tillstånd går ca 70 % av deras totala energitillgångar, åt till att vara oberörd och ”hård”.
Så nu börjar drabbningen, och testosteronet går upp till farliga nivåer, och hånen och gliringarna, och hånskratten sinsemellan sätter deras humör på omänskliga prov.
Ju ilsknare den som missar blir, och ju mer han missar desto mer hånskrattar ”kamraterna”. Naturligtvis kan det ju inte bero på bristande förmåga när de missar, och den självklara slutsatsen måste då bli för testosteronhannar mellan 15-30 att utbrista:

– jävla bögsport !!!!
smiley

Om jag vid tillfället står och tittar på, vilket ofta sker med denna, för golfklubbornas och golfbanornas största riskgrupp ungtuppar…. så brukar vederbörande uppretad ”ungtjur” veva med klubban i luften, och skrika ovannämnda. Annars kan hända att banorna eller klubban få ta emot smällen till den grad att den demoleras… går sönder.

Att jag utifrån dessa risker, samt kostnaderna och arbetet reparationer innebär, har satt upp en ny prislista, har retat vissa till vanvett:

Bangolfrunda per person och varv: 40 kr

Bangolfrunda per person och varv samt sönderslagen klubba: 540 kr

Bangolfrunda per person och varv samt sönderslagen bana: 10.040 kr

De allra flesta golfkunder är dock tacksamma glada och nöjda kunder. smiley