..,
Jag har fortfarande inte fått luft i däcket om man pratar metaforer. Om man fortfarande pratar metaforer fick jag punktering häromdagen. Om jag fortsätter ytterligare med metaforer, försöker jag pumpa i luft, men det pyser ut. Jag oroar mig plötsligt mer än jag gjorde innan. Jag borde inte!
Det verkar som det alltid finns människor där ute som inte drar sig för att förstöra för en, det finns människor som gillar att ha makt över andras liv., och utöva den makten. Själv vill jag endast ha makt över mitt liv, inte andras. Men så är jag lite annorlunda antar jag. Förhoppningsvis mycket annorlunda, om man ser till hur folk är i allmänhet. Om jag slutar odla, vilket känns lockande på ett vis och trist på ett annat, så vill jag helst att jag ska ta beslutet utifrån att väga det bra från det dåliga, och inte i affekt. Vad jag vinner på det och vad jag förlorar på det? Om jag får ett bättre liv utan odlingen på det stora hela. För det är gott och ont i vilket beslut jag än tar. På det stora hela skulle jag behöva bli bättre på att inte oroa mig över det jag inte kan påverka. Och jag kan inte påverka andras beteenden eller ageranden.
Det är faktiskt på riktigt min stora dröm att äga ett torp där jag kan bo, odla, min egen gröda, har några djur och slippa ha kontakt med resten av världen. Att äga mitt liv, och äga min död. Men jag har onda aningar, om onda handlingar….. som kan drabba min makt över mitt liv. Men jag ska kriga för min rätt över mitt liv, även om såren i striden skulle fläkas upp och blöda.