…
Tänk om allt är förgäves
Jag kanske behöver göra nåt annat?
Folk vill ha, men inte ge
Det kan inte va meningen att
det ska va sånt motstånd
Jag överväger att rikta min energi på annat,
riktigt less nu faktiskt
Detta är en blogg, som helt ogenerat tar upp de stora frågorna i livet och världen, de stora känslorna inuti Tomas Tvivlaren (Jag) , och betraktelser från vardagen. Min utgångspunkt till all information som delges mig/oss medborgare, är att tvivla på den. Som min bortgångne hus-guru, Tage Danielsson så klokt fastslog: "Utan tvivel är man inte klok". Jag blev både lycklig och förvånad över att domän-namnet tomastvivlaren.se fanns ledigt, eftersom jag finner tvivel vara positivt och livsnödvändigt, ja och så heter jag ju Tomas. Den bibliske Tomas Tvivlaren har ju ett något mer negativ betydelse, eftersom all religion uppmanar till blind tro. Likväl som politik. Här kommer tvivlen hagla som spön i backen. Läs och tvivla!
…
Tänk om allt är förgäves
Jag kanske behöver göra nåt annat?
Folk vill ha, men inte ge
Det kan inte va meningen att
det ska va sånt motstånd
Jag överväger att rikta min energi på annat,
riktigt less nu faktiskt